Павло Черепін — український журналіст, телекоментатор, ралійний штурман, віце-чемпіон України з ралі 2010 року, віце-чемпіон світу з ралі 2015 року в заліку WRC-2.
Кар’єра Павла Черепіна з самого початку тісно пов’язана зі спортом. У період з 2001 по 2007 роки Павло працює ТВ-журналістом і коментатором, веде програму “Наш футбол”, коментує матчі Ліги Чемпіонів, чемпіонатів України, Європи та світу з футболу на каналах “Інтер”, “Україна”, “Перший національний”. У 2002 році створює проект “UA-Football”, який стає одним з лідируючих спортивних онлайн-ЗМІ в Україні.
З 2005 по 2007 рік Павло Черепін – директор з маркетингу Професійної Футбольної Ліги України. З 2008-го – бізнес-консультант в області спортивного маркетингу і онлайн-ЗМІ.
Павле, чи спостерігаєте за виступами українських легіонерів ? Якщо так, кого можете виділити ?
Активно слідкую за футбольними подіями в нашій країні і, звичайно, за розвитком кар’єр наших легіонерів. В першу чергу – за екс-динамівцями, так вже історично склалось. Якби не Legioners UA, окремо саме легіонерів мабуть і не виділяв би. ?
Перспективні футболісти УПЛ, хто найшвидше переїде за кордон – Віктор Циганков, Микола Матвієнко чи Віталій Миколенко ? Або ж – назвіть своїх претендентів ?
З сьогоднішніх українських гравців УПЛ – першим логічно буде назвати Кухаревича або Коваленка. Щодо вищезгаданого тріо, не чекаю на ці трансфери раніше завершення ЄВРО.
Про шоу “Суперматч”, який виїзд запам’ятався Вам найбільше ? Чи справдились очікування від передачі ?
Ми проводили навіть внутрішнє опитування в команді, і версії майже не збігалися : хтось отримав більше задоволення від Мілану та Риму, хтось від Праги. В мене на рівних в топі Стамбул та Порту. Але давайте на це запитання я ще раз відповім після сезону п’ятого-шостого, добре ?
Можливо, пригадаєте якусь веселу історію зі зйомок програми ? ?
От чого-чого, а веселих історій в нас було безліч на кожному виїзді. За форматом один з ведучих дивиться гру на трибуні, другий – у фанатському барі. В міланському епізоді я вирішив відправити на трибуну Яновича, бо для нього це були б перші в житті відвідини Сан Сіро, а я там вже був тричі. І Женя так розчулився, що пообіцяв мені знайти найкращий в Мілані футбольний бар, щоб і я отримав свою емоцію від Дербі делла Мадоніна. Ну що вам сказати… свою емоцію я отримав на всі 100% – нагадаю, за сценарієм я був вболівальником “Мілану” і у відповідних кольорах й опинився в барі, обраному для мене Євгеном. Чи варто казати, що це був бар вболівальників “Інтера” і тільки наявність камери і оголошення про зйомки програми від власників закладу врятували мене від неприємностей.
Чи одразу знайшли спільну мову з Євгеном Яновичем ? Були якісь суперечки або розбіжності під час перебігу знімального процесу “Суперматчу”, чи навпаки, усе проходило “як по маслу”.
Ні, це для мене в минулому, і я не планую повертатись. Коментаторська робота – це багато годин підготовки до кожного ефіру і з повноцінним моїм зануренням у цей процес страждали б інші наші проекти, а робити щось без повної віддачі – не бачу сенсу. Мені звичайно було приємно отримати пропозиції щодо відновлення коментаторської кар’єри, які надходили в останні рік-півтора, але зараз я максимально зосереджений у креативній та продюсерській ролі і отримую від цього шалене задоволення. Але якщо б уявити все ж моє повернення – це був би український чемпіонат. І хоча останніми роками це трохи збочення, але я давній і щирий фанат українського футболу, з усіма його проблемами і негараздами, але нашого і рідного.
Розкажіть детальніше про проект #FantasticFootball – це новий, футбольний, інформаційно-розважальний YouTube-канал ?
Так, це як раз результат продюсерської та креативної роботи студії Heroes у партнерстві з групою компаній “Епіцентр” та Тарасом Герегою. Ми розробили концепцію інфотеймент-проекту і рухаємось в напрямку її реалізації. Є декілька нових форматів, які ми вже запустили на каналі (серіаліті про ФІФА 21 та “Історія одного голу”) та незабаром запустимо (мульт-серіал “Останній футболіст”). Основні принципи каналу – якісний продакшн, максимально близький до ТВ-якості, креативні форматні розробки студії, які ми запускаємо в ефір, та глобальна спрямованість в плані пошуку цікавих гостей та джерел отримання нестандартних історій. Команда, яка працює над FF, це майже ті самі люди, які створювали “Суперматч” та обидва сезони “AUTO Гол”. В цілому підхід аналогічний тому, що був із проектом “UA-Football”, який ми створили і яким до 2011-го я керував – контент, який ти хочеш читати/дивитись сам, дає найкращу віддачу.
Квітень 2007-го. Лечу в Сімферополь коментувати матч “Таврія” – “Динамо”. Матч о 17:00, я прилітаю ранковим рейсом. Мене в аерпорту зустрічає Анатолій Заяєв (чудова була людина зі справжнім футбольним серцем!) і на своїй швидкісній Subaru Impreza везе в Гурзуф на заздалегідь узгоджену зустріч із поважними людьми – ми мали проговорити деталі по проведенню шоу-матчу ветеранів із національною трансляцією з нагоди чергової річниці чемпіонства “Таврії”. Поки все проговорили, бачу – до матчу часу не так вже й багато, починаю трохи нервувати, чи встигну, смикаю Миколайовича, мовляв, пора вже їхати. Заяєв спокійно допиває каву і без поспіху йде до машини.
Щойно сідає за кермо і пристібається – вмикається інша людина, зосереджений профі-гонщик, дуже швидко довозить мене до стадіону, але часу вже реально не лишається, до стартового свистка 5 хвилин, ворота зачинено, перед ними загін ОМОНівців, які не пропускають на територію стадіону дороговалютні S-класи та лексуси LX570 з перепустками і розпальцьованими “господарями життя” на задніх сидіннях, вчасно добігти від воріт до коментаторської (яка з іншого боку чаші стадіону) вже нереально. Я в розпачі, а Заяєв спокійний як танк – біля зачинених воріт опускає скло в машині, уважно дивиться 3 секунди на командира ОМОНу, той мовчки відкриває перед нами ворота і Анатолій Миколайович завозить мене прямо під коментаторську рівно за 60 секунд до початку матчу. Я навіть звук встиг з режисерами налаштувати. Заяєв для всіх, пов’язаних з “Таврією”, був справжньою іконою, навіть не мав нічого нікому пояснювати.
Чого очікуєте від збірної України в 2021 році ?
Передусім від тренерського штабу чекаю повернення емоційного стану команди на рівень 2019-го та початку 2020-го. Та заряджена і в гарному сенсі відірвана команда могла розірвати будь-кого не випадково, а по грі і за настроєм – на Євро, якщо б воно відбулось за розкладом, могли б отримати ще одну “Грецію 2004”. Зараз світ змінився, але я вірю в штаб Андрія Шевченка – вони знають, що робити, щоб повернути хлопців у стан ідеального взаєморозуміння та ігрових зв’язків, який базується на здоровій впевненості в собі і в своїх партнерах. Тому, у Євро 2021 дивлюсь зі стриманим оптимізмом.
Телебачення vs YouTube, що для Вас на першому місці ?
Для мене на першому місці глядач і контент. ТВ, ютуб, кінотеатри чи VOD-платформи – усього лише спосіб дистрибуції цього контенту для цього глядача. Відтак, має бути баланс і кастомний продукт для людей, яким хочеться дивитись саме цей продукт саме у цьому форматі дистрибуції.
Правила успіху від Павла Черепіна :
Світовий тренд зараз не – “успішні історії успішного успіху” (с), а вміння виокремлювати цінність з того, не завжди ідеального результату, який людина отримує. Тож поділюсь не правилом, а скоріше спостереженням про такий невід’ємний фактор успіху як удача : спочатку ти вJOBиваєш в якійсь ніші протягом 10 тисяч годин, а потім тобі починає щастити. Таким чином, дуже важливо швидко набрати ці якісні 10 тисяч годин зосередженої роботи в обраній сфері. А що таке “швидко” ? Це “повільно”, але “кожного дня”.